۵ اشتباه معمول در کارآفرینی

۵ اشتباه معمول در کارآفرینی

۵ اشتباه معمول در کارآفرینی که عذری برای تکرار آنها پذیرفته نیست

کارآفرینی اگر به درستی صورت گیرد، می تواند تاثیر گذاری و درآمد شما را افزایش دهد، زندگی آزادی را به شما اهدا کند و  میراث ماندگاری را از شما برجای بگذارد. با این حال، ایجاد یک کسب و کار در اقتصاد بهبود یافته ما و رقابت شدید عصر حاضر، مشکل است. بسیاری از کارآفرینان کسب و کار های خود را بر روی یک بنیان سست بنا می نهند. آنها نصیحت های مشهور اما اثبات نشده را دنبال می کنند. آنها تصمیمات خود را به جای گرفتن بازخورد از مشتریان، بر مبنای آنچه که خود درست می پندارند، می گیرند و طولی نمی کشد که تمام موفقیت های قبلی از بین رفته و کسب و کار از رشد باز می ماند.

اگر شما مرتکب این ۵ اشتباه در کارآفرینی شوید، آنچه را که به عنوان یک رویا شروع کردید به کابوس تبدیل می شود:

  1. غفلت از آماده شدن برای حوادث غیر مترقبه

مهم نیست که برنامه ی کسب و کار شما چقدر منسجم باشد، زندگی می تواند شما را مانند یک توپ پرتاب کند. برنامه های اضطراری که برای زمان های پر تلاطم طراحی کرده اید تعیین کننده ی این حقیقت است که در طوفان حوادث، کسب و کار شما غرق می گردد یا نجات می یابد.

طرح اضطراری شما باید شامل ذخایر نقدی شود تا هزینه های برنامه ریزی نشده ی شما را پوشش دهد. همچنین باید شامل یک برنامه ی عملیاتی موقت باشد تا زمانیکه کسب و کار شما به حالت کاربردی بازگردد. اگر شما یک تیم دارید، باید نسبت به وظایف خود در دوره ی انتقال آگاه باشند. امید برای بهترین نتیجه و برنامه ریزی برای بدترین حالت نباید فراموش گردد. بسیاری از کسب و کارها به دلیل بهم ریختگی و هرج و مرج در طول یک بحران به شکست انجامیدند. ممکن است توقفی در زمان های بحرانی ایجاد گردد، اما با داشتن برنامه، رشد کسب و کار در این دوران نیز تضمین می گردد.

  1. انجام آنچه فکر می کنید درست است، به جای آزمایش راه کارها

تکیه به افکار خود بر مبنای اینکه مشتریان به چه چیزهایی واکنش نشان می دهند، خطر محسوب می گردد. بله ما باید مشتریان خود را بشناسیم، اما اینکه چه عواملی موجب خرید آنها می شود به تحقیق و آزمایش نیاز دارد. فقط به این خاطر که کارآفرین دیگری با اجرای یک استراتژی و فرآیند به موفقیت رسیده است، دلیل بر آن نیست که این استراتژی و فرآیند برای کسب و کار شما نیز صادق باشد. دنبال کردن مشاوره های مشهور نیز خطرناک است. مشتریان بالقوه و فعلی شما ممکن لست متفاوت تر از آنچه می پندارید باشند.  آزمایش کردن به شما راه کارهای مناسب اجرایی را که ارزش سرمایه گذاری از نظر زمان و منابع را دارند، نشان می دهد.

5 اشتباه معمول در کارآفرینی

5 اشتباه معمول در کارآفرینی

  1. سعی کنید به تنهایی یک سوپرمن باشید

طبیعی است که تمایل به کنترل تمام بخش های کسب وکار خود داشته باشید. تعداد کمی از ما با کمال گرایی مبارزه می کنیم. برای اینکه مطمئن شویم تمام جزئیات کار ما همانگونه است که می خواهیم ، کسی را برای کمک کردن آموزش نمی دهیم. اما فراموش نکنید که ما در کسب و کار خود نیاز به کمک داریم صرف نظر از اینکه فرد کمک کننده کارآموز، شریک، دستیار مجازی و یا کارمند باشد. کارآفرینان باید روی زمان تدوین استراتژی برای رشد کسب و کار تمرکز کنند. وظایف کوچک تر باید برای ایجاد حاشیه در کسب و کار و زندگی مان، واگذار و برون سپاری گردد. در یک زمان محدود وظیفه ی کوچکی را بر عهده گیرید تا احساس راحتی کنید.

  1. به جای تمایل به فراگیری بیشتر از خود راضی شوید

زندگی و رشد کسب و کارمان راحت خواهد شد اگر هرآنچه را نیاز داریم یکباره فرا گیریم و همان مقدار نیز کافی باشد. اما حقیقت اینگونه نیست. عدم ادامه ی آموختن درباره ی کارمان، استراتژی های جدید و را های بهتر برای ساختن کسب و کار ، دستورالعمل شکست شما خواهد بود. کارآفرین افسانه ای برندون بورچارد می گوید: “یک کارشناس در درجه ی اول یک دانش آموز است.” به رشد دانش خود ادامه دهید اما قربانی اطلاعات زائد اضافی نگردید. بررسی بهترین شیوه و استراتژی های جدید هیجان انگیز است. آنها را برای پی بردن به این نکته که آیا برای کسب و کار شما مناسب است یا نه آزمایش کنید.

  1. تمرکز بر تمامی چیزهای نادرست

با وجو تمامی چراغ های راهنما و اهداف روشن، گیج شدن  و درهم شکستن بسیار آسان است. تکنولوژی و اینترنت در صورت تمرکز کردن به ما امکان دسترسی به اطلاعات محدودی را می دهد. استراتژی ها و تکنیک هایی که برای کارآفرین دیگری موثر واقع شده ، دست کم، هم اکنون ممکن است برای کسب وکار شما موثر نباشد. تقلید ازکارآفرین موفق دیگر ممکن است موجب رشد کسب وکار شما نگردد. بر روی قسمت هایی از کسب و کار خود تمرکز کنید که موجب شناسایی و پیاده سازی استراتژی های مناسب برای رفتن به مرحله ی بعدی کسب و کار می گردد. چشم انداز تونلی داشته باشد و با استراتژهایی که برای کسب و کار شما مناسب نیست منحرف نشوید. هیچ کس کامل نیست. ما اشتباهات زیادی را در سفر کارآفرینانه ی خود مرتکب می شویم. افراد موفق سریعا از اشتباهات خود درس می گیرند. آنها متوجه این موضوع هستند که یک شکست به معنای پایان یک کسب وکار یا قسمتی از آن نیست. از اشتباهات متداول دوری کنید. بر روی کسب و کار و مشتریان خود تمرکز کنید. موفق می شوید!

منبع نوشته:www.entrepreneur.com

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید