۷ راه برای رشد استارتاپ در بازار شلوغ

۷ راه برای رشد استارتاپ در بازار شلوغ

۷ راه برای رشد استارتاپ در بازار شلوغ

تاسیس یک شرکت در محیط اقتصادی خصومت آمیز کار آسانی نیست به خصوص اگر شرکت شما مجبور باشد در صنعتی فعالیت کند که به طور سنتی توسط یک یا دو بازیکن برتر احاطه شده است.

در ادامه ۷ راه برای رشد استارتاپ شما را ارائه می نماییم.

  1. بدانید که هستید و به سادگی این هویت را حفظ کند.

مهم نیست که شما مدیر یک شرکت بزرگ باشید یا موسس یک استارت آپ. بلکه این نکته حائز اهمیت است که همواره ارزش های هسته ای خود را بشناسید. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا بفهمید برای کدام ناحیه از اکوسیستم صنعت مناسب هستید و این موضوع اشکالی ایجاد نمی کند. اگر به ارزش های محوری خود پایبند باشید، همه چیز بر وقف مراد خواهد شد.

شما می توانید با تمرکز بر روی قدرت هایتان و انجام یک کار به طور صحیح، پیشرفت کنید.

  1. تکنولوژی شخصی خود را بسازید.

تکنولوژی اختصاصی، عنصر موفقیت در بسیاری از صنایع است. حتی شده آن را در خانه بسازید و مالک آن شوید. همواره بهتر است که خود مخترع تکنولوژی باشید و مالک محصولاتتان گردید تا آن را از دیگران اجاره کنید.

  1. برای موفقیت، نیاز به کشتن غول نیست.

ما نمی توانیم گوگل را از بین ببریم و تظاهر به این کار هم نخواهیم کرد. در مقابل، ما خود را در موقعیت یک جایگزین قابل اعتماد و شفاف برای گوگل قرار خواهیم داد.

سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است. شرکت های هوشیار ارزش های خود را بر مبنای نیازهای بازار قرار می دهند.

  1. همیشه بیش از یک مشتری داشته باشید.

انحصاری بودن در تئوری جذاب به نظر می رسد به خصوص اگر در اینترنت به شهرت دست یابید. با این وجود تکنولوژی و رسانه ها صنایع پویا هستند. غول ها نابود شدند. امپراطوری ها در هم شکستند. اگر شما به طور کامل به دیگران وابسته هستید، خود را برای شکست آماده کنید.

  1. افراد باهوش را استخدام کنید.

بدون وجود ساختار منسجمی از کارکنان برجسته، تمام تشکیلات شما فرو خواهد پاشید. به دنبال افرادی باشید که به حرفه ی خود علاقه دارند نه اینکه صرفا به دنبال کار هستند. همچنین افرادی را استخدام کنید که به جای خود را خودبینی، به دنبال اثبات کردن توانایشان باشند.

  1. همگی باید بیشتر کار کنند.

این نکته غیر قابل مذاکره و درس بسیار مهمی می باشد. اگر شما بهترین ایده ی دنیا را هم در اختیار داشته باشید ، باز هم آن ایده خود به خود اجرا نمی شود. شما همواره باید بیشتر از رقبا کار کنید. شرکت های کوچک در این مورد دارای مزیت هستند زیرا سلامت و رقابت اخلاقی به راحتی می تواند در فرهنگ سازمان نفوذ کند. شما حتی بعد از برگزیدن یک نام برای خود به عنوان یک رقیب مترقی، باز هم باید به کار کردن ادامه دهید. اگر بخواهیم ساده عنوان کنیم: شما باید هر روز پیشرفت کنید.

  1. از کار خود لذت ببرید و همیشه دین خود را ادا کنید.

اگر از کار خود لذت نبرید، این همه تلاش برای چیست؟ ساختن یک کسب وکار، همیشه چالش انگیز است اما باید برای تمام افراد درگیر در آن کسب و کار جالب باشد. موفقیت زمانی ظهور می کند که تیم شما به آنچه می سازند و آن کسی که با او همکاری می کنند باور داشته باشند. بدون حضور یک تیم هوشیار، کنجکاو و پیش برنده هیچگاه موفق به ساختن یک شرکت فناورانه نخواهیم شد. هم زمان با رشد سازمانمان، باید در حمایت ازنسل های بعدی نوآور پیش قدم گردیم. هرچه بهای بیشتری به این نکته بدهیم در آینده سودش به خود ما باز خواهد گشت و مانند یک عنصر کلیدی ، سوخت موتور محرک فرهنگ و رشد شرکت ما را تامین خواهد کرد.

منبع نوشته:www.entrepreneur.com

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید